Gadis Melayu

Gadis Melayu
Thanks for visiting :)

Sunday, October 2, 2011

Allah Jagakan Dia untuk Saya ya?

Kalau dah ditakdirkan dia tercipta untuk saya, Allah jagakan dia untuk saya ya?
Kalau dah tersurat saya akan bersamanya susah dan senang, Allah jagakan dia untuk saya ya?
Kalau dah jodoh kami, Allah jagakan dia untuk saya ya?


Walaupun saya ada rindu yang membuak-buak untuknya, 
Walaupun saya terpaksa buat-buat sibuk untuk kurangkan masa mengingatinya, 
Tapi setiap kali saya bernafas, setiap kali itulah hati saya tak jemu-jemu mendoakan keselamatannya.


Sesungguhnya saya bersyukur dipertemukan dengannya,
Jika dialah yang terbaik untuk saya, saya redha.


Ya Allah, 
Saya mohon, jika benar saya akan bahagia bila bersamanya,
Panjangkanlah umur kami untuk merasa manisnya cinta,
Panjangkanlah umur kami untuk bersama-sama beribadat menyembahMu,
Sucikanlah hati kami agar kami tetap bersamaMu,
Bahagiakanlah kami selagi kami diberi rahmat untuk bernafas dibumiMu.


Dimana pun dia berada, 
Saya tetap mengingatinya,
Saya tetap mendoakannya,


Apa pun yang sedang dia lakukan,
Saya tetap menyokongnya,
Saya akan bersedia menjadi tulang belakangnya.


Apapun masalahnya,
Saya tetap akan menjadi pendengar setia,
Saya akan berusaha menenangkannya.


Apapun kesalahan yang dia lakukan,
Saya akan memaafkannya,
Saya akan sentiasa memberinya peluang selagi dia menghargai peluang yang ada.


Apapun kemungkinan yang mendatang,
Saya tetap akan berusaha melakukan yang terbaik.
Kerana kami sudah dipertemukan, 
Kerana kami sudah berjanji,
Kerana kami perlu setia,
Kerana kami sedang berusaha.


Ya Allah, kalau dia bukan untuk saya, jadikanlah dia milik saya >_<"
Ya Allah,
Jagakanlah dia untuk saya ya?


Specially dedicate to my loved ones; Pa, Ma, Siblings, Relatives, and My Special Boyfriend. Thanks to all for your support.


Tuan Azlin bt. Tuan Abdu Aziz.
Ba(Hons.) Biology Student, UiTM Shah Alam.

No comments:

Post a Comment