Gadis Melayu

Gadis Melayu
Thanks for visiting :)

Monday, June 25, 2012

Assalamualaikum :)

Oh, lamanya tak menulis. SIBUK. Sangat... InshaAllah dalam masa tak sampai sebulan lagi saya akan tinggalkan Shah Alam yang penuh kenangan. 1001 kenangan indah, pahit, manis bersama semua orang. Disini bermula perkenalan, persahabatan, percintaan. Ada yang kekal, ada yang tinggal. Semuanya tersemat dalam memori diari hati saya. Yang lepas biar berlalu. Jangan dikenang lagi. Yang akan datang, tempuhi dengan matang dan penuh semangat.


Putus cinta itu biasa. Kerana hati manusia boleh berubah dalam sekelip mata. Yang mengambil masa itu adalah hati. Mungkin mampu memaafkan tapi nyata takkan melupakan. Hidup ini singkat. Tak perlu ditangisi yang telah hilang. Lepaskan ia pergi sebagai kenangan yang ternyata menjadi guru yang paling bermakna.

Hidup dimulakan lagi dengan meneruskan kembara mencari sesuatu yang hilang. Sesuatu yang mampu memberi kita hidup yang sempurna. Dalam kesayuan hati, saya terjumpa video ni. Betul, saya tersentuh di akhir cerita. 

video


Kita mungkin mampu untuk memilih. Tapi hanya yang benar-benar menyayangi kita sahaja yang akan setia. Walau bagaimana teruk pun sikap kita, dia tetap ada. Sebelum kita memilih yang terbaik, cerminlah diri. Adakah kita layak untuk mendapat yang terbaik? Setia dan sayangi siapa jua yang menyayangi anda sekarang. Hargai mereka sebelum dunia tidak menghargai anda. Ego tidak akan membawa anda kemana-mana. Malah, anda akan nampak sangat bodoh dengan ego yang berlebihan. 

Pengalaman mengajar kita supaya menjadi lebih matang dan dekat dengan Tuhan. Hari ini orang buat kita. Hari esok pertolongan Allah tiba jua. Keep praying. Semoga Allah sentiasa jauhkan kita daripada perkara-perkara yang tidak bermanfaat.

Semoga kita semua bahagia di bawah lindungan rahmatNya.. Amiin.. :)

Tuan Azlin bt. Tuan Abdu Aziz.

No comments:

Post a Comment